با به کار بردن آجر ماشینی سوراخ دار در خانه هایتان ارواح خبیث را از خود دور کنید

آجر ماشینی سوراخ دار برای ساخت دیوارها در بنایی سازه ای یا در کاربردهای باربر استفاده می شود.

آجرها معمولاً در آجرکاری در طبقات، انواع، مواد و اندازه‌های متعددی تولید می‌شوند که بسته به منطقه و دوره زمانی متفاوت است و در مقادیر عمده تولید می‌شوند.

بلوک اصطلاح مشابهی است که به یک واحد ساختمانی مستطیلی متشکل از مصالح مشابه اشاره دارد، اما معمولاً بزرگتر از آجر است. آجرهای سبک (که بلوک های سبک نیز نامیده می شوند) از سنگدانه های رس منبسط شده ساخته می شوند.

در حقیقت آجرهای پخته شده یکی از ماندگارترین و مستحکم ترین مصالح ساختمانی هستند که گاهی از آن به عنوان سنگ مصنوعی یاد می شود و از حدود 4000 سال قبل از میلاد مسیح مورد استفاده قرار گرفته است. آجرهای خشک شده با هوا، که به آجرهای گلی نیز معروف هستند، سابقه قدیمی‌تری از آجرهای پخته دارند و دارای یک ماده اضافی از چسب مکانیکی مانند کاه هستند.

آجرها در قالب‌ها و الگوهای متعددی به نام باند، که در مجموع به عنوان آجرکاری شناخته می‌شوند، چیده می‌شوند و ممکن است در انواع مختلف ملات گذاشته شوند تا آجرها را در کنار هم نگه دارند تا ساختاری بادوام ایجاد کنند.

آجرهای اولیه خشت گلی خشک شده بودند، به این معنی که از خاک یا گل حاوی رسی تشکیل می شدند و خشک می شدند (معمولاً در آفتاب) تا زمانی که برای استفاده به اندازه کافی قوی شوند.

قدیمی‌ترین آجرهای کشف‌شده، که در اصل از گل‌های شکل‌دار ساخته شده‌اند و قدمت آن‌ها قبل از 7500 سال قبل از میلاد است، در تل اسود، در ناحیه بالای دجله و در جنوب شرقی آناتولی نزدیک به دیاربکر یافت شد.

سازه های خشتی گلی، قدمت آن به ج. 7200 سال قبل از میلاد در جریکو، دره اردن واقع شده است.این سازه ها از اولین آجرهایی با ابعاد400x150x100 میلی متر ساخته شده اند.