با قوطی فلزی بمب اتم بسازید

در دنیایی با ضایعات مواد غذایی فراوان، کنسروها روشی مبتکرانه است که بدون استفاده از مواد نگهدارنده ماندگاری طولانی مدت را فراهم می کند. وقتی غذا در قالب پخته می شود، آب جوش چیزی از غذا خارج نمی کند.

بسیاری از ویتامین ها، اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه، مواد معدنی و ارزش غذایی کلی حفظ می شوند، حتی اگر برخی از ویتامین های محلول در آب مانند ویتامین C تا حدودی تجزیه شوند.

غذاهای کنسرو شده در قوطی فلزی جان بسیاری از مردم را در مناطق فاجعه نجات داده است و قلع فلزی نیز از آفات جلوگیری می کند.

همیشه ایده خوبی است که یک فروشگاه کوچک مواد غذایی داشته باشید که در صورت قطع برق برای چند روز یا به عنوان یک گزینه پشتیبان در کابین شما، بتوان از آن استفاده کرد.

ظاهراً بسیاری از مردم موافق هستند، زیرا رشد سالانه بازار مواد غذایی کنسرو شده در سطح جهان 3.8 درصد بوده است.

از آنجایی که Nofima در سال 1931 به عنوان یک آزمایشگاه صنعت کنسرو با نام “Hermetikkindustriens Laboratorium” تأسیس شد، ما در تلاش هستیم تا راه هایی برای حفظ مواد غذایی پیدا کنیم و به صنعت نروژ کمک کنیم تا بهترین راه حل ها را برای نیازهای مختلف پیدا کند.

ما به طور گسترده روی توسعه انواع جدید ظروف برای محصولات استریل شده و چگونگی حفظ رنگ، طعم و بافت محصولات با عملیات حرارتی ملایم‌تر کار کرده‌ایم.

در اینجا از روش هایی مانند لرزش، اولتراسوند و مایکروویو برای کاهش زمان فرآیند استفاده می کنیم. هنگامی که آن را با عملیات فشار بالا ترکیب می کنیم.

عملیات حرارتی حتی ملایم تر می شود و در نتیجه همان سطح ایمنی مواد غذایی همراه با دوام طولانی را به همراه دارد.

ممکن است کمی محافظه‌کار باشیم، اما می‌توانیم استدلال کنیم که غذاهای کنسرو شده حتی در فروشگاه‌های آینده نیز وجود خواهد داشت همراه با غذاهای آماده پاستوریزه و سرد و محصولات تازه با ماندگاری کوتاه‌تر.