خرمای زاهدی صادراتی مفید برای گوش درد کودکان

تولید خرمای زاهدی صادراتی بخشی است که نه تنها برای امنیت غذایی و تغذیه مردم روستایی، بلکه برای معیشت آنها نیز حائز اهمیت است. با این حال، در 30 سال گذشته این معیشت توسط شپشک خرما قرمز، مخرب ترین آفت این نوع درخت در سراسر جهان، تهدید شده است.

سرخرطومی قرمز نخل از جنوب شرقی آسیا منشا گرفته و به سرعت در مناطق دیگر گسترش یافته است. شناسایی آلودگی توسط شپشک خرما قرمز که از درون از درختان تغذیه می کند، به ویژه در مراحل اولیه دشوار است.

فائو در حال توسعه یک اپلیکیشن موبایلی به نام SusaHamra است تا به کشاورزان در سراسر جهان کمک کند در هنگام بررسی نخل ها از نظر آلودگی آفت و درمان آنها اطلاعات جمع آوری کنند.

فائو همچنین در حال ترکیب سنجش از دور با هوش مصنوعی برای نقشه برداری از کف دست و ردیابی شیوع این آفت برای کمک به حفاظت از معیشت در سراسر منطقه خاور نزدیک و شمال آفریقا است.

ابتکار مهم دیگر ابتکاری است که توسط فائو و کنوانسیون بین المللی حفاظت از گیاهان (IPPC) برای کمک به افزایش آگاهی در مورد اهمیت حفاظت از منابع گیاهی در برابر آفات و بیماری ها و ترویج تجارت بین المللی ایمن از طریق جشن سال جهانی بهداشت گیاهی در 2020.

این جشن نه تنها برای افزایش آگاهی در مورد امنیت غذایی و تغذیه، بلکه در مورد حفاظت از تنوع زیستی و احیای اکوسیستم های سالم به ویژه در مناطق بسیار خشک ضروری است.

در ژوئن 2019، فائو میزبان رویدادی بود که توسط پادشاهی عربستان سعودی برای ترویج مزایای تولید خرما برای توسعه اقتصادی، زیست‌محیطی و اجتماعی برگزار شد. بحث هایی در حال انجام است تا بررسی شود که چگونه محصولات سنتی و محلی می توانند بر دستیابی به هدف توسعه پایدار 2 (SDG 2) تأثیر بگذارند.

زمان آن فرا رسیده است که در سیستم های غذایی خود تجدید نظر کنیم، روی محصولاتی که در سطح جهانی استفاده نشده اند تمرکز کنیم،.

شیوه های بومی را احیا کنیم، و توجه را بر تغذیه، نه فقط غذا، متمرکز کنیم. سیاره ما و ارگانیسم ما به آن نیاز دارند. با مشارکت همه ذینفعان می‌توانیم به هدف #ZeroHunger و اهداف SDG دست یابیم.