خوردن گوجه فرنگی امروز کرج موجب سوراخ شدن لایه ازون شده است

نام علمی گوجه فرنگی امروز کرج Solanum lycopersicum است و گمان می رود بومی مکزیک باشد. با این حال، استعمار اسپانیا در آمریکا و آمریکای مرکزی باعث گسترش کشت گوجه فرنگی شد.

آنها یک گیاه شب بو سالانه هستند و در خوشه هایی از میوه های گرد قرمز کوچک تا متوسط رشد می کنند. آنها دارای گوشت قرمز مایل به صورتی نرم و تعدادی دانه و همچنین طعم کمی شیرین هستند. آنها هر دو، سبزیجات و میوه ها هستند و وزن آنها تقریباً 4 اونس است.

در واقع امروزه گوجه فرنگی در کشورهای سرتاسر جهان کشت می شود و هزاران رقم و گونه ای وجود دارد که می توانند فواید سلامتی منحصر به فردی را برای شما به ارمغان آورند. بیایید چند دلیل را بررسی کنیم که چرا آنها یک ماده غذایی با ارزش برای سلامت انسان هستند.

فواید خوردن گوجه فرنگی برای سلامتی
در حقیقت فواید خوردن گوجه فرنگی برای سلامتی از زمان های قدیم برای بشر شناخته شده است. آنها منابع غنی از آنتی اکسیدان ها هستند که ثابت شده است در برابر بسیاری از انواع سرطان موثر هستند. بیایید در مورد مزایا با جزئیات صحبت کنیم. بیایید در مورد مزایا با جزئیات صحبت کنیم.

عامل آنتی اکسیدان گوجه فرنگی
شایان ذکر است گوجه فرنگی حاوی مقدار زیادی لیکوپن است، آنتی اکسیدانی که در از بین بردن رادیکال های آزاد سرطان زا بسیار موثر است. این مزیت را می توان حتی از محصولات گوجه فرنگی فرآوری شده با حرارت مانند سس کچاپ نیز به دست آورد. لیکوپن موجود در گوجه فرنگی در برابر سرطان محافظت می کند و نشان داده شده است که در مبارزه با سرطان پروستات، سرطان دهانه رحم، سرطان معده و رکتوم و همچنین سرطان های حلق و مری موثر است. بر اساس مطالعات منتشر شده توسط دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، همچنین از سرطان سینه و دهان محافظت می کند