ست ماشین اسباب بازی سرنوشت دانش اموزان را تغییر داد !

بسیاری از خودروهای مدل اولیه نه به عنوان اسباب بازی و نه برای جمع آوری در نظر گرفته شده بودند.

در دهه 1920، سازندگان خودروهای واقعی مقیاس و همچنین ست ماشین اسباب بازی با اندازه کامل را برای طراحی یا تبلیغ طراحی و ساختند.

به عنوان مثال، سیتروئن فرانسه، مدل های خود را برای اهداف تبلیغاتی در اوایل سال 1923 ساخت.

گاهی اوقات مدل‌های طراحی یا مفهومی از چوب یا خاک رس، اغلب در مقیاس 3/8 ساخته می‌شدند (به استامبلر 1966، صفحات 2 تا 7 مراجعه کنید؛ شرکت خودروسازی فورد 1953

از سال 1930 تا 1968، جنرال موتورز از مسابقه صنفی صنایع دستی فیشر بادی حمایت کرد که در آن صدها مدلساز برای دریافت کمک هزینه تحصیلی با هم رقابت کردند.

تأکید بر این بود که به خاطر خلاقیت به رسمیت شناخته شود که منجر به استخدام احتمالی به عنوان یک سبک صنعت شود.

مدل‌های داخلی نیز می‌توانند کپی‌های دقیقی از مواد مشابه خودروهای واقعی باشند.

به عنوان مثال، شرکت خودروسازی هادسون دوازده نمونه از خودروهای سال 1932 خود را در مقیاس 1/4 ساخت تا در نمایشگاه خودروی نیویورک در سال 1932 تبلیغ شود (به مدل های نمایشگر هادسون مراجعه کنید).

تقریباً در همان زمان، اما به روشی متفاوت، Studebaker یک مدل چوبی از یک کابریولت دو برابر ماشین واقعی ساخت.

این وسیله نقلیه در محوطه شرکت ثابت بود و به اندازه کافی بزرگ بود که یک گروه موسیقی را که بیشتر برای عکاسی می نواختند را در خود جای می داد (کوین 2004).

با گذشت زمان، شرکت‌هایی در ایالات متحده، اروپا و آسیا اسباب‌بازی‌ها یا مدل‌های تبلیغاتی دقیق را ساختند، تهیه کردند، یا فروختند تا نسل‌های بعدی را به محصولات خود جذب کنند.

مدل‌های بیشتری نیز تبلیغاتی را برای تبلیغات غیرخودرویی روی بدن خود نشان می‌دادند.

مقیاس ماشین های اسباب بازی و مدل با توجه به سابقه تاریخی، تقاضای بازار و نیاز به جزئیات متفاوت است.

بسیاری از مدل‌های داخلی شرکت‌های خودروسازی واقعی توسط مدل‌سازان حرفه‌ای در اندازه کامل یا در مقیاس‌های بسیار بزرگ مانند 1:4، 1:5، 3:8، یا 1:10 ساخته می‌شوند تا ویژگی‌ها و نسبت‌های مناسب را به تصویر بکشند.