سنگ نمای ساختمان در تهران که با انرژی خورشیدی موزیک پخش می کند

در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا برخی از سنگ نمای ساختمان در تهران برای استفاده در فضای داخلی و برخی برای استفاده در فضای باز مناسب هستند.آیا می دانید کدام سنگ ها برای نمای داخلی و خارجی ساختمان مناسب هستند؟

در دو قسمت قبل در مورد انواع نمای ساختمان برای مقاطع داخلی و خارجی صحبت کردیم.دلیل مناسب تر بودن برخی از سنگ ها برای قسمت های خاص، ویژگی های هر سنگ و همچنین شرایط هر قسمت از ساختمان است.

سنگ تراورتن یکی از پرطرفدارترین سنگ های نمای بیرونی ساختمان است.اگر می خواهید دلیل این امر را بدانید باید به شما بگوییم که دلیل وجود منافذ مناسب بر روی سنگ تراورتن افزایش چسبندگی آن به دیوار است.

همچنین این سنگ در برابر عوامل طبیعی، سرما، گرما، نور خورشید و رطوبت مقاوم بوده و دارای تنوع رنگ و طرح و قیمت نسبتا پایین می باشد.

ظروف چینی نیز شباهت زیادی به سنگ تراورتن دارد، اما به دلیل نداشتن رنگ های متنوع، محبوبیت چندانی ندارد.گرانیت مانند سنگ تراورتن برای نمای بیرونی مناسب است زیرا مقاومت خوبی در برابر ضربه دارد.

علاوه بر این، بیشتر انواع گرانیت در برابر سرما، گرما، نور خورشید و رطوبت مقاوم هستند.بنابراین در شهرهایی که احتمال باران اسیدی وجود دارد، گزینه نسبتا خوبی است.

البته سند آهک استون فاقد این مزیت است. کوارتزیت نوعی سنگ دگرگونی است که از کوارتز تشکیل شده است. این سنگ در برابر سایش و مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارد و به همین دلیل در محیط های بیرونی با دماهای مختلف و تغییرات آب و هوایی کاربرد فراوانی دارد.

سنگ آهک یک سنگ رسوبی است که به دلیل داشتن آهک زیاد، آب زیادی را جذب می کند و قابل استفاده در نماهای بیرونی یا مکان های با رطوبت بالا نیست و فقط برای دیوارهای داخلی مناسب است.

سنگ چینی سنگی دگرگونی است که مقاومت بالایی در برابر ضربه و تغییرات جوی و … دارد و از ثبات رنگ بالایی برخوردار است و در نمای ساختمان کاربرد فراوانی دارد.

سنگ مرمر سنگ محبوبی است که همیشه توجه همه را به خود جلب می کند. این سنگ به دلیل داشتن ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی، سرما و گرما، باران و … برای نمای بیرونی مناسب است.