سیب خشک به روز از آلزایمر جلوگیری و حتی بهبود نیز می بخشد

در دستگاه سیب خشک به روز به طور متوسط حدود 167 گرم چیپس سیب خشک (158 گرم رقم استارکریمسون، 169 گرم رقم فلورینا و 175 گرم رقم گلدن دلیشز) می توان به دست آورد.

پس از برداشتن هسته سیب، بسته به رقم سیب، بین 12 تا 16 درصد از محتوای سیب از بین می رود.

با توجه به هزینه نسبتا پایین و کاربرد ساده برای محصولات مختلف، خشک کردن با هوای گرم به رایج ترین روش خشک کردن تبدیل شده است.

با این حال، این روش خشک کردن دارای معایب بسیاری از جمله تخریب قابل توجه کیفیت، زمان خشک شدن طولانی و بازده انرژی پایین است.

از سوی دیگر، خشک کردن انجمادی (FD) به دلیل توانایی آن در جلوگیری از چروکیدگی، حفظ مواد مغذی و فراهمی زیستی، طعم، عطر و طعم محصول نهایی، روشی برتر برای خشک کردن محصولات غذایی و دارویی محسوب می شود.

با این حال، FD یک روش کم آبی گران و آهسته است که کاربردهای آن را محدود می کند. تقاضا برای مواد غذایی با کیفیت بالا منجر به توسعه تعدادی از روش های خشک کردن نسبتاً جدید، مانند خشک کردن در خلاء مایکروویو، خشک کردن پنجره شکست و خشک کردن Infidri™ (یا خشک کردن منطقه تابشی) شده است.

هر کدام مزایا و محدودیت های منحصر به فرد خود را دارند این روش های جدید محصولاتی با کیفیت قابل مقایسه با FD اما با هزینه کمتر از FD تولید می کنند

با این وجود، در تمام روش های خشک کردن فعلی، انرژی حرارتی باید برای حذف رطوبت اعمال شود، که انرژی فعال سازی واکنش های کاهش کیفیت را کاهش می دهد

بنابراین، نیاز به توسعه روش‌های خشک کردن نوآورانه یا اشکال جدید انرژی برای خشک کردن غذا و سایر محصولات حساس به حرارت وجود دارد.