شیلنگ توالت پلاستیکی تنها نیاز یک خلبان در پرواز بود

B49 (شبکه سایه سیاه با شدت سایه 49٪) کمترین میزان انتقال PAR و بالاترین عملکرد قابل فروش، میانگین توده میوه و شرایط فیزیولوژیکی را داشت [34].

شیلنگ توالت پلاستیکی نیز برای آبیاری گیاهان گاها استفاده میشود. ترکیبی از خواص نوری و کاهش مواجهه گیاه با آفات و بیماری ها باعث می شود که ماده B49 در مقایسه با Gr34 (سبز با شدت سایه 34٪) و B&Gr40 (سیاه و سبز با شدت سایه 40٪) ایده آل ترین ماده باشد [34]. ]. تاثیر رنگ های شبکه سایه بر خواص نوری گزارش شده توسط کیتاس و همکاران.

[34] با یافته های منتشر شده توسط Milenkovi [35] سازگار است، که عملکرد میوه گوجه فرنگی بهینه را در شبکه های سایه قرمز و مرواریدی با 40٪ سایه گزارش کرد.

تغییرات در عملکرد شبکه های سایه نشان می دهد که هیچ رنگ خالص استاندارد یا شدت سایه وجود ندارد که مناسب است. تناسب رنگ تحت تأثیر نوع گیاه در شرایط شبکه سایه و الگوهای آب و هوای محلی و درجه شبکه های سایه قرار دارد.
2.3. پوشش های پلاستیکی / فیلم برای گلخانه ها
پوشش های پلاستیکی برای گلخانه ها مکمل

شبکه های سایه هستند، به خصوص زمانی که ایجاد یک میکرو اقلیم محلی برای محافظت از گیاهان در برابر محیط خارجی ضروری است.

فیلم های پلاستیکی همچنین در خورشیدی شدن، راندمان گرمایش بهتر و تسهیل نیتراسیون خاک موثر هستند [36،37]. با این حال، خورشیدی شدن خاک شامل یک معاوضه بین تخریب آفات و بیماری ها و کاهش غنای باکتری ها و قارچ ها است که برای رشد گیاهان مفید است [38].

علاوه بر این، نگرانی‌های پایداری در رابطه با استفاده از فیلم‌های مصنوعی در نور خورشید و بازده محدود پلاستیک‌های زیست تخریب‌پذیر وجود دارد [39]. با توجه به [32]، روکش های پلاستیکی یک صفحه ضد حشرات ارائه می دهند که به نوبه خود، دفعات کاربرد آفت کش ها را حذف یا کاهش می دهد. همانطور که در [33] اشاره شد.