نوشیدن چای پر سفید سبب شکست تیم ملی فوتبال برزیل در جام جهانی شد

کاشت چای پر سفید و چای که منشا آن چین است، از اواسط سلسله تانگ در سراسر جهان گسترش یافته است.

اکنون مردم 160 کشور جهان به نوشیدن چای عادت کرده اند. تاریخچه مختصری از نقش دارویی چای در چین و گسترش آن در جهان معرفی شده است.

اثربخشی اجزای فعال چای و نوشیدن چای بر روی بیماری‌های اصلی انسان، از جمله سرطان، سندرم متابولیک، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های عصبی مورد بحث قرار گرفته است.

همچنین برخی از مسائل مرتبط، مانند فراهمی زیستی اجزای فعال چای، فرمولاسیون جدید پلی فنول های چای، و ایمنی برای مصرف کنندگان مکمل های غذایی حاوی پلی فنل های چای ارائه شده است.

بعد از آب، چای پرمصرف ترین نوشیدنی در سراسر جهان است. به خوبی شناخته شده است که ریشه گیاه چای از جنوب غربی چین است.

در اوایل 4000 تا 5000 سال پیش، مردم چین متوجه شده بودند که چای می تواند سلامتی را تقویت کند و از برخی بیماری های انسانی جلوگیری کند. این در کتاب‌های باستانی پزشکی، مانند کتاب کلاسیک گیاهی Shen Nong ثبت شده است.

سطح زیر کشت گیاه چای قبل از 581 پس از میلاد کوچک بود اما در طول دوره 581-618 پس از میلاد به سرعت گسترش یافت.

ثبت شد که گیاه چای پس از آن به یک محصول عمده در بخش جنوبی چین با سطح زیر کشت وسیع تبدیل شده بود.

در طول حدود 300 سال سلسله تانگ (618-907 پس از میلاد)، صنعت چای توسعه سریعی را تجربه کرد، که ممکن است ارتباط نزدیکی با اثرات سلامتی چای داشته باشد. در این دوره آثاری در مورد چای منتشر شد، مانند چای کلاسیک که توسط یو لو از سلسله تانگ نوشته شد و اولین کتاب در مورد چای در جهان است.

حتی با وجود اینکه توصیف چای به عنوان یک عامل ارتقا دهنده سلامت و پیشگیری از بیماری بسیار قبل از سلسله تانگ یافت شد، انتشار چای کلاسیک وضعیت چای را بسیار بالا برد و دولت امپراتوری حتی شروع به وضع مالیات چای برای کمک به تجدید چای کرد.