ترمه رضایی طرح سلطنتی ایران که محبوبیت خاصی در اروپا دارد

ترمه رضایی طرح سلطنتی یکی از قدیمی ترین هنرهای سنتی ایران است.

این هنر دستی به صورت دستباف بافته می شد.

امروزه ترمه ابریشم با رنگ های مختلف در استان یزد (شهر تاریخی و دومین شهر باستانی بر اساس رتبه بندی یونسکو) یافت می شود که از این نظر ترمه بافی قدیمی ترین آثار هنری است.

ترمه های ساخت ایران در مقایسه با ترمه ترمه پیشتاز هستند، ترمه ترمه به نوع پنبه بافی معروف است که توسط پشم بز وحشی تولید می شود، بز ساکن در کوه های هیمالیا، این نوع پشم برای بافنده ساکن ترمه اما هنرمندان ایرانی از پشم های تولید شده در ایران استفاده می کنند.

نقوش، زیورآلات نقاشی و تزیینات در قدیم به صورت رقمی ایجاد می شد اما امروزه از ماشین چهاروردی استفاده می شود (این دستگاه برای بافتن منسوجات سنتی استفاده می شود).

مرحله اول ترمه بافی و تهیه مواد اولیه مربوط به پشم زایی، شستشو و خشک کردن با رنگ های گیاهی، ریسندگی است.

ترمه بافی نیاز به پشم مرغوب دارد.

دستگاه بافندگی توسط ماشین آلات چوبی سنتی در قلمرو تولید ترمه توسط توسعه دهندگان صنعتی ساخته می شود.

این دستگاه چهاروردی است که با پدال های پایین پای بافنده حرکت می کند. بعد از تهیه مواد اولیه و بافت، مرحله دوم تار زدن است.

یکی از سنت های ایران باستان، صنایع دستی است که در فرهنگ ملت حفظ شده و نسل به نسل منتقل می شود.

امروزه محصولات دست ساز در خارج از ایران به عنوان یک هنر منحصر به فرد بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

شیوه های رایج صنایع دستی ایران شاهکارهای واقعی هستند و هر کدام تاریخ خاص خود را دارند. هنر در ایران صنعت ظریفی است و به صنایع دستی منحصر به فردش مشهور است.

در حال حاضر 9 میلیون ایرانی در زمینه تولید صنایع دستی و سایر صنایع روستایی مانند فرش ایرانی، گلیم و جاجیم، ظروف شیشه ای و سرامیک دستباف و نقاشی دستی، ظروف سفالی و جواهرسازی فعالیت دارند.

سوغاتی های محبوب برای خرید در سفر به ایران در زیر لیست شده است.